Ny familie i Tulstrup Børnehus

Et træ

Velkommen til Tulstrup Børnehus.

Vi synes, at det er vigtigt at det bliver en god og rolig start uanset om det er i vuggestue eller børnehave jeres barn skal starte. Vi vil gerne lave en plan sammen med jer, så vi kan lave den bedst mulige indkøring for jeres barn.

Det kan være en stor omvæltning at starte i institution og derfor vil der være en voksen som tager sig ekstra af jeres barn det første stykke tid. Vi arbejder dog meget på, at jeres barn hurtigt lærer alle voksne at kende, så barnet får en tryg og sikker base.

Da alle børn er forskellige vil vi tilpasse indkøringen til jeres barn.

Børn må gerne være kede af det, når deres mor og far går. De helt små forstår endnu ikke, at mor og far kommer tilbage, og de lidt større kan have svært ved at sige farvel. Vi ved derfor at det kan være svært at gå, men lav gerne afskeden kort og kærlig. Sig altid farvel til jeres barn. Vi oplever som oftest at barnet stopper med at græde, når det ikke længere kan se sine forældre. Hvis vi ikke kan trøste barnet, vil vi altid ringe til jer. I er også altid velkomne til at ringe til os og høre hvordan det går.

Vi anbefaler altid et besøg af både børn og forældre inden opstart. Kontakt os gerne på telefon 72324860 eller send en mail til daglig leder Ulla Bergen Byskov på ullby@hillerod.dk , så finder vi et tidspunkt der kan passe.

Vi glæder os til at møde jer.