Hverdagen

Mørn der maler

Hverdagen

I Tulstrup Børnehus starter vi dagen stille, så det er behageligt for alle børn at komme ind i huset.

Vi åbner huset stille og roligt og hygger med de børn, der er kommet tidligt.

Husk altid at sige godmorgen til en fra personalet, så vi ved at barnet er kommet.

Vi hjælper gerne med at vinke farvel til mor og far.

Barnet skal ligeledes krydses ind på Aula.

Husk at give besked på Aula hvis jeres barn er fraværende. Det hjælper os til at planlægge ressourcerne bedst muligt.

Dagens rytme

Kl. 06.30 - 09.00 Daginstitutionen åbner. Vi starter med at være samlet i fællesrummet til rolig leg. Vi går på stuerne løbende alt efter børn og voksne, der er mødt ind.

Kl. 9.00 Morgensamling med brød og frugt. Vi ser hvem der er kommet, snakker om dagen og synger måske en sang.

Kl. 9.30 - 11.00 Aktiviteter, bevægelse, sang, leg ude og inde, tur ud af huset og meget andet.

11.00 - 12.00 Frokost

Kl. 12.00 - 14.00 De små sover til middag, de store er ude på legepladsen. (inde hvis vejret er meget dårligt) Vuggestuen sover til middag i barnevogne, krybber fra 2 år, mens de større vuggestuebørn og mindre børnehavebørn sover på madrasser inde.

Kl. 14.00 Eftermiddagssamling med frugt og brød.

Kl. 14.30 - 16.45 (kl. 16.00 fredag) Leg inde og ude.